Yamaha XT 600 E

La XT 600 és considerada com una motocicleta d’enduro de doble propòsit, bona per a ús en camins pavimentats de ciutat, així com sense pavimentar i amb moderació camps a través per la seva gran pes. Per autopista pot ser considerada una mica lenta, ja que es maneja confortablement (amb vibracions acceptables) fins a uns 128 km / h com máximo. Amb frens de disc, motor de 4 temps, 4 vàlvules per al cilindre, monoshock (mico Cross ), bateria i components elèctrics de 12 volts. Va tenir canvis importants contra la ben establerta Yamaha XT 500.

La primera XT 600 va ser introduïda en 1984, un any després que la Yamaha XT 600Z Ténéré va estar al mercat. Addicionalment als canvis en el disseny, la principal diferència era l’ús d’un tanc de combustible compacte de 11.5 litres en lloc del barril massiu de 28 litres de la XT 600Z Ténéré; el model per autopista Yamaha SRX 600 va ser una derivació posterior. El 1991, la una mica obsoleta XT 600Z Ténéré va ser reemplaçada per la refredada per aigua Yamaha XTZ 660, la qual ja no va tenir les mateixes capacitats per a fora del paviment que la seva predecessora.

En els anys que va estar en producció es van fabricar 600 diferents variacions de la motocicleta, que no obstant això en la majoria dels casos només es veien diferents. El canvi més important que la XT 600 va tenir va ser el 1990; quan es va presentar el model 600 E XT amb un disseny més contemporani, rines cromats d’acer, en lloc dels rines d’alumini, se li va llevar el tacòmetre, la fuita va formar part del bastidor, un tanc de 13.9 litres i arrencada elèctrica. Addicionalment el tanc d’oli, que originalment estava situat sota la tapa lateral esquerra es va enviar a la part davantera. A causa de la demanda, l’XT 600 K, la qual tenia encesa de puntada però que era estructuralment idèntica a la XT 600 E, va ser introduïda al mercat; la sèrie es va fabricar fins a 1995. A causa de regles anticontaminants més estrictes, la potència de la XT 600 E, que s’havia convertit en l’únic model disponible, es va reduir 4 kW fins a 29 kW (38,9 HP), i es va tornar a posar el tacòmetre. La palanca actuadora de l’embragatge es va passar del costat esquerre al dret i el silenciador va deixar de ser part del bastidor. La fiabilitat de la XT no es va veure compromesa com es veu, ja que motocicletes amb quilometratges majors a 100,000 sense necessitat d’obrir el motor són comuns

 

FITXA TÈCNICA:

MARCA: Yamaha
MODEL: XT 600 E
ESTIL: Off-road / Enduro
ANY: 1990

MOTOR:
Tipus de motor: 595 cc, Refrigerat per Aire, Monocilindric, 4 temps
Compresion: 9,2: 1
Valvulas: 4 Valvulas per cilindre
Encesa: TCI
Potència: 45 CV a 6500 rpm

TRANSMISSIÓ:
Caixa de canvis: 5 velocitats
Transmissió del darrere: Cadena

RODES I PNEUMATICS:
Neumatico davanter: 90 / 90.18
Neumatico darrere: 120 / 90-17
Frens davanters: Mono Disc de 282 mm amb 4-Pistons Calipers
Frens del darrere: Mono Disc de 220 mm amb 2-Pistons Calipers

DIMENSIONS:
Llarg Total: 2220 mm
Ample Total: 1205 mm
Alt Total: 825 mm
Distància entre eixos: 1440 mm
Pes: 156 kg (171kg amb el dipòsit ple)