Sanglas Yamaha 400 Y

Amb aquesta moto Sanglas va iniciar el principi de la fi com a marca espanyola ja que a causa de la crisi de finals dels 70, Sanglas va haver de buscar, com altres marques de motocicletes espanyoles, un acord amb una gran potència japonesa. Apareix a finals del 78 amb estètica de la 500 S2 i el nou motor bicilíndric adaptat en versió espanyola de la Yamaha 400 XS. Va ser un boom en l’època tant en vendes com en acceptació del mercat nacional (ja se sap, la creença que el de fora és millor que el d’aquí !!).

Sanglas va aconseguir un rècord de vendes amb aquest model en aconseguir vendre 3000 màquines en l’any 79. La Sanglas 400Y té un grup de motor i una estètica més aconseguida que les seves germanes japoneses, i en comparació amb aquestes el seu xassís era considerablement més rígid que el japonès per tant la seva estabilitat era tambíen superior al de Yamaha.

Està dotada d’un motor bicilíndric molt elàstic i amb excel·lent acceleració (a causa en part al seu magnífic i estudiat canvi de 6 velocitats). El seu principal problema és la manca de baixos el que obliga a portar-la per sobre de 5000 r.p.m., cosa que en principi no té molta importància ja que el seu règim màxim es troba al voltant de les 9000 r.p.m .

La carburació és dels Amal clàssics de corredissa cilíndrica i agulla accionant diréctamente la corredissa amb el puny del gas i en aquest primer model l’arrencada encara està accionat per platins. Els colors en els que sortia al mercat eren plata, daurat inca i blau clar metal·litzats.

Amb l’arribada del motor Yamaha 400 també va arribar una estètica en els seus equipaments. Alguns concessionaris oficials i tallers les van equipar a la seva manera (Tallers Linares, Vilaró i Parés), a part dels accessoris que la casa Puig va dissenyar per a aquesta moto.

 

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES 400 Y

  • (1978-1981)
  • Cilindrada 391 c.c
  • Nº. de cilíndros 2
  • Cicle 4 temps
  • Diàmetre de cilindre 69 mm.
  • Carrera 52,4 mm.
  • Relació de compressió 9,2: 1
  • Greixatge Carter humit, bomba trocoidal
  • Carburador 2 tipus de Mikuni Ø 34 o AMAL Ø 28
  • Potència màxima 37 CV a 8.800 r.p.m.
  • R.P.M. màximes 9.300
  • Arrencada elèctric i a pedal
  • Relació total de velocitats:
  • 1ª 18,785
  • 2ª 13,352
  • 3a 10,369
  • 4a 8,453
  • 5a 7,221
  • 6a 6,507
  • Embragatge discs múltiples en bany d’oli
  • Piñón sortida canvi 16 dents
  • Corona roda del darrere 37 dents
  • Alternador 15 A
  • Bateria 12V 12A.h.
  • Far amb llum halogen llum H4
  • Suspensió davantera telescòpica
  • Suspesión posterior braç oscil·lant, amb amortidors
  • Frens Davanter: 2 discos Ø 260 mm.
  • Posterior: 1 disc Ø 260 mm.
  • Capacitat dipòsit gasolina 18 litres
  • Velocitat màxima 165 Km./h
  • Pes en buit 168 kg.
  • Pes màxim admissible 400 Kg.
  • Pneumàtics Davanter: 3,25 x 18 “
  • Posterior: 3,50 x 18 “
  • Parell màxim 3,2 m.Kg. a 8.000 r.p.m
  • dimensions
  • Llarg 2.121 mm
  • Ample 700 mm
  • Alt 1.170 mm
  • Alçada selló 800 mm
  • Mínima distància a terra 160 mm