Lambretta Jet 200

 A partir del 1975 i fins al 1983, Servet va introduir canvis en els seus models i va llançar diverses versions del seu 125/150 i gamma 200cc. La gamma JET, per exemple, va ser posada al dia inicialment amb la introducció d’indicadors cromats i renovació del sistema elèctric. A la fi dels models JET havia evolucionat i havien adquirit un nou quadre, un commutador d’arrencada a la part posterior al costat del seient i alguns models se’ls camió també el focus.

La gamma de la “SÈRIE 80” va ser llançada. Aquesta gamma va oferir un estil semblant a la Linx, parafangs de fibra, nas, botó de encandido seient cerrable, accessoris elèctrics a 6V i altres acabats.

Aquestes actualitzacions van coincidir amb el renaixement BRITÀNIC l’escúter de 1979-1982 i moltes màquines espanyoles van ser importades al Regne Unit.

El 1983 es va llançar el model Linx, disponible en 125, 150 i 200 cc. Aquest model va presentar els canvis anteriors i va afegir més encara. Sobretot en el far i en la cobertura superior.

El 1984 una versió de la Lambretta Linx es va adaptar per a la policia, fins i tot se li van adaptar unes llums i una sirena. Els models primerencs del LINX tenen vinils en els laterals, en els parafangs davanters i la part de les cames, però els models últims es presenten simplement amb la paraula “Lambretta” (insígnia moderna) a cada panell i en la part de les cames.

En models de l’LINX tot el marc principal era negre mat. El treball de pintat va ser limitat als panells, a l’espai de les cames, al nas i als parafangs davanters. També el caballeta tradicional Lambretta es va deixar d’implementar a favor d’un altre a l’estil de la Vespa PX. És evident que els últims models del model LINX van ser modificats per adaptar-se a un motor d’arrencada elèctric.

En conclusió, el model LINX incorporava unes prestacions correctes. El sistema elèctric funcionava bé, excepte el regulador, la seva il·luminació era de gran abast. Malauradament pels últims anys 80 la fàbrica espanyola passava dificultats financer seriosos a causa del final de les subvencions públiques.


LAMBRETTA JET 200

Motor. Monocilindric de dos temps refrigerat per corrent d’aire forçada.
Cilindrada 198 ce.
Potència 9,75 CV.
Carburador Dell’Orto SH1 / 20.
Encesa per volant magnètic. Transmissió. Per cadena.
Caixa de canvi de quatre velocitats.
Xassís. De tub d’acer de gran
secció; carenat de xapa estampada i laterals desmuntables.
Suspensió davantera per bieles oscil·lants amb dos amortidors. Suspensió del darrere per càrter oscil·lant esmorteït, que carrega sobre dues
molls helicoïdals de pas diferent.
Frens de tambor.
Pneumàtics de 3,5 x 10 “.
Capacitat del dipòsit de gasolina 8,5 litres.
Dimensiones.Longitud 1.800 mm. Amplada 700 mm. Alçada 1.030 mm.
Batalla 1.290 mm.
Prestacions. Velocitat màxima 107 k.p.h. Consum 3,05 litres

Preu pel qual es venia a l’època: 60.000 ptes